Toma 2: Ferro. Amanida de llenties i taronja

Segueixo a la recerca del ferro promès. M’haig de forçar a menjar plats i aliments rics en ferro.

L’organisme assimila fàcilment el ferro provinent dels aliments d’origen animal, però no tant del que contenen els vegetals, com els llegums, els cereals, la fruita seca, els dàtils i les cireres. S’ha estudiat que la vitamina C ajuda a l’absorció del ferro que es troba en els aliments d’origen vegetal. Per això si estem fluixos de ferro convé combinar aquests aliments amb cítrics, maduixots, mango,meló, kiwi, tomàquet, pebrot o julivert.

Aquesta amanida combina les llenties amb la taronja, amb el noble objectiu de la salut, i per damunt de tot, del plaer.

 

Amanida de llenties i taronja (i si volessis, també mango i tomàquet, per exemple….)

400 gr. de llenties pardines cuites

400 gr. de barreja d’enciams

Una taronja

Per a la vinagreta

El suc de mitja taronja

unes fulles de menta

una cullerada de mel

sal i oli d’oliva

Batem la mel amb el suc de taronja, afegim les fulles de menta picades, cobrim amb oli d’oliva i una mica de sal.

Amanim l’enciam amb aquesta vinagreta. Afegim les llenties. Disposem sobre un plat. Acabem amb taronja tallada a sang

DSC07399.JPG

 

 

Comparteix

    Etiquetes: , , , , , ,

    Comentaris

    • Bet

      27/05/2012 - 12:04

      La trobo boníssima!!! jo també penso que podem combinar la salut amb el plaer de menjar; avui en dia encara hi ha gent que ho veu incomatible! No ho sabia això de la vitamina C, li diré a la meva mare que ella també va curta de ferro ;) una abraçadaaa!!

    • Ada Parellada

      27/05/2012 - 22:17

      Ara jo vaig obsessionada amb això del ferro. Avui he sopat un bistec. Aniré penjant posts (si tinc temps, clar) amb propostes riques en ferro. a veure si a la teva mare li van bé!

    Escriu un comentari

    (*) Camps obligatoris

    *

    Normes d'ús