Consells per organitzar el sopar

dilluns, 16/01/2017 (menjasa)

Vicenç i Claudia tenen dificultats en el seu dia a dia per organitzar els sopars. Disposen de la pauta de menús que es serveixen a l’escola dels seus fills, dissenyada per un dietista-nutricionista,  i l’aprofiten per preparar també els seus àpats de dinar. Però quan arriba l’hora de sopar no estan segurs de quines combinacions són les més adequades i ens demanen quina estratègia han de seguir per assegurar un aportació adequada de nutrients al final del dia, tenint en compte que al vespre arriben cansats i no disposen de gaire temps.

planificació sopars

(més…)

Com i quan s’ha de menjar la fruita?

dilluns, 14/11/2016 (menjasa)

La Montse té dubtes sobre quina és la millor manera de prendre la  fruita: amb pell o sense pell? En dejú o de postres? Sencera o en suc?

quan menjar fruita

Per Mar Dalmases, Dietista-Nutricionista. La millor manera de menjar la fruita és fer-ho diàriament  i en la quantitat adequada, és a dir, un mínim de 2 i un màxim de 3 racions al dia El millor moment del dia el tries tu:  per esmorzar, dinar o sopar, entre hores, acompanyant amanides, guisats o de postres. (més…)

Quines pautes puc seguir per millorar la qualitat del son?

dilluns, 24/10/2016 (menjasa)

Hola, em dic Arnau, tinc 42 anys i cada vegada em costa més tenir un son de qualitat. Em desperto varies vegades a la nit i em costa molt tornar a agafar el son de nou. Per fi, quan em torno a dormir, ja gairebé és l’hora de llevar-me. Em noto cansat durant el dia i vaig mantenint-me a base de cafès. Abans de prendre cap medicament, voldria saber si hi ha pautes que pugui seguir per tal d’aconseguir dormir millor i més seguit. Gràcies.

qualitat son

Per Roger Vilageliu, Dietista-Nutricionista. Per tal de regularitzar la son hi ha certes pautes que poden ser d’ajuda. La més bàsica consisteix en evitar al final del dia la ingesta d’aliments grassos, així com deixar passar unes hores (2-3hores) des de la finalització del sopar fins a l’hora de dormir. Això ajudarà a reduir la dificultat de dormir degut a una digestió pesada.

(més…)

Quin ha de ser el consum habitual de tonyina en llauna?

dilluns, 3/10/2016 (menjasa)

La Claudia ens comenta que no li agrada gaire el peix blau però sí la tonyina de llauna. La  utilitza sovint per preparar  entrepans o afegir en amanides i plats de pasta, i ens pregunta quina quantitat n’ha de prendre per mantenir una bona salut cardiovascular.

tonyina llauna

Per Mar Dalmases, Dietista-Nutricionista. El peix blau sembla ser beneficiós per a la prevenció de malalties cardiovasculars pel seu contingut en omega 3, però malgrat la insistència sobre la importància de incloure aquest nutrient en la nostra dieta, la pràctica d’exercici, no fumar i consumir diàriament fruites, verdures, llegums, cereals integrals, fruits secs i llavors, aporta molts més beneficis al nostre cor i al nostre sistema circulatori que la ingesta periòdica de peix blau.

(més…)

Dieta del grup sanguini

dilluns, 19/09/2016 (menjasa)

La Maria Àngels ens pregunta si és convenient seguir un tipus d’alimentació basada en el grup sanguini.

dieta grup sanguini

(més…)