Com i quan s’ha de menjar la fruita?

dilluns, 14/11/2016 (menjasa)

La Montse té dubtes sobre quina és la millor manera de prendre la  fruita: amb pell o sense pell? En dejú o de postres? Sencera o en suc?

quan menjar fruita

Per Mar Dalmases, Dietista-Nutricionista. La millor manera de menjar la fruita és fer-ho diàriament  i en la quantitat adequada, és a dir, un mínim de 2 i un màxim de 3 racions al dia El millor moment del dia el tries tu:  per esmorzar, dinar o sopar, entre hores, acompanyant amanides, guisats o de postres. (més…)

Quines pautes puc seguir per millorar la qualitat del son?

dilluns, 24/10/2016 (menjasa)

Hola, em dic Arnau, tinc 42 anys i cada vegada em costa més tenir un son de qualitat. Em desperto varies vegades a la nit i em costa molt tornar a agafar el son de nou. Per fi, quan em torno a dormir, ja gairebé és l’hora de llevar-me. Em noto cansat durant el dia i vaig mantenint-me a base de cafès. Abans de prendre cap medicament, voldria saber si hi ha pautes que pugui seguir per tal d’aconseguir dormir millor i més seguit. Gràcies.

qualitat son

Per Roger Vilageliu, Dietista-Nutricionista. Per tal de regularitzar la son hi ha certes pautes que poden ser d’ajuda. La més bàsica consisteix en evitar al final del dia la ingesta d’aliments grassos, així com deixar passar unes hores (2-3hores) des de la finalització del sopar fins a l’hora de dormir. Això ajudarà a reduir la dificultat de dormir degut a una digestió pesada.

(més…)

Quin ha de ser el consum habitual de tonyina en llauna?

dilluns, 3/10/2016 (menjasa)

La Claudia ens comenta que no li agrada gaire el peix blau però sí la tonyina de llauna. La  utilitza sovint per preparar  entrepans o afegir en amanides i plats de pasta, i ens pregunta quina quantitat n’ha de prendre per mantenir una bona salut cardiovascular.

tonyina llauna

Per Mar Dalmases, Dietista-Nutricionista. El peix blau sembla ser beneficiós per a la prevenció de malalties cardiovasculars pel seu contingut en omega 3, però malgrat la insistència sobre la importància de incloure aquest nutrient en la nostra dieta, la pràctica d’exercici, no fumar i consumir diàriament fruites, verdures, llegums, cereals integrals, fruits secs i llavors, aporta molts més beneficis al nostre cor i al nostre sistema circulatori que la ingesta periòdica de peix blau.

(més…)

Dieta del grup sanguini

dilluns, 19/09/2016 (menjasa)

La Maria Àngels ens pregunta si és convenient seguir un tipus d’alimentació basada en el grup sanguini.

dieta grup sanguini

(més…)

Les llets vegetals son més saludables que la llet de vaca?

dijous, 30/06/2016 (menjasa)

Hola Clara. El que tu anomenes llet vegetal en realitat no és llet. En rigor, el nom de llet només s’hauria d’aplicar al producte del munyit de les femelles de mamífers, per això, a partir d’ara, parlarem de batuts o begudes vegetals.

begudes vegetals

Per Mar Dalmases, Dietista-Nutricionista. Tant la llet com les begudes vegetals es poden prendre com qualsevol altre aliment que pren la família, sempre que no es caigui en l’error de pensar que quan prenem begudes vegetals (de soja, arròs, ametlla, civada …) estem prenen llet, encara que el seu aspecte sig

(més…)